Laat de veranderaar in jezelf wel 20x los

Iedereen met passie en interesse voor organisatie- en cultuurveranderingen  opgelet.

Na jaren van uitvoering en doorontwikkeling biedt de academie voor verandermanagement haar opleidingenaanbod aan masterclasses, trainingen én workshops nu ook aan als open inschrijving en incompany training. Haal je hart op aan de meer dan 20 opleidingen die er te vinden zijn over het activeren, uitvoeren en borgen van veranderingen, met bijvoorbeeld de Lean Six Sigma Black Belt en de Change Leadership Masterclass.

Van een MBA masterclass naar een volledige MBA

Lees verder Laat de veranderaar in jezelf wel 20x los

Urgentie + dagstart = goed op weg naar succes!

Dagstarts nemen een belangrijk rol in binnen een organisatie; ze dragen in hoge mate bij aan de dagelijkse sturing van de organisatie en het gewenste succes. Mits ze voldoen aan een aantal randvoorwaarden. Dagstarts zijn echter géén doel op zich en dat is de eerste randvoorwaarde waar organisaties veelal geen aandacht aan schenken. Dagstarts worden in sommige organisaties zelfs top-down uitgerold, een verplichting voor alle afdelingen. Hierdoor wordt een groot deel van het dagstart potentieel helaas onbenut gelaten. De vraag die overigens gesteld zou kunnen worden is: hoe succesvol is het top-down uitrollen van Lean op de lange termijn…?

Wie is de zwakste schakel?

Lees verder Urgentie + dagstart = goed op weg naar succes!

De 4 succesfactoren van een goede dagstart

Dag- en weekstarts, een groeiend fenomeen

De dagstartborden schieten als paddestoelen uit de grond. Bij steeds meer organisaties moet elke afdeling en team eraan geloven; dagstarts, standups, dagbliks, weekstarts, keek op de weeks, thermometers, Lean operationeel management… zelfs het aantal benamingen neemt in rap tempo toe. Omdat ook de weerstand tegen deze dagelijkse bijeenkomsten steeds groter wordt rijst al snel de vraag: zijn dagstarts nu succesvol of niet?

Lees verder De 4 succesfactoren van een goede dagstart

“De klant centraal stellen zoals de slager de koe centraal stelt”

“[organisatie] stelt de klant centraal”

Wanneer je googelt op klantfocus, klantbelang of klant centraal, dan krijg je een enorme hoeveelheid aan hits voorgeschoteld (vele miljoenen). Het valt daarbij op dat er veel marketingbureaus zijn die organisaties helpen te focussen op de klant én dat er veel organisaties zijn die zeggen te focussen op de klant. Volgens onderzoek uitgevoerd door Berenschot was in 2013 het centraal stellen van de klant dé nummer 1 trend.

Uhm, wacht eens even, sinds wanneer is het eigenlijk een verkoopargument geworden dat een organisatie de klant centraal stelt? Zijn er dan organisaties die hun bestaansrecht zijn vergeten? Lees verder “De klant centraal stellen zoals de slager de koe centraal stelt”

In-huis (Engelse) Orange Belt training

Wederom heeft een groep enthousiaste teamleiders en afdelingshoofden de Orange Belt training met succes afgerond!

Er was gekozen voor het standaard Orange Belt programma waarbij Engels voor twee dagen de voertaal zou worden. Dit om ook de Japanse deelname aangesloten te houden. Als extraatje werden enkele Green Belts in opleiding gevraagd de facilitatie van de oefeningen op zich te nemen met als doel, theorie in de praktijk en een nog breder intern draagvlak.

Het programma van koffie tot certificaat in vogelvlucht: Lees verder In-huis (Engelse) Orange Belt training

Roel van der Ven: adviseren en trainen met passie

Ik zeg altijd maar zo, je moet doen waar je goed in bent, zeker als je dat ook nog eens leuk vindt!

Al geruime tijd ben ik daarom als consultant en ondernemer werkzaam in het Lean Six Sigma vakgebied. Sinds 2014 doe ik dit onder de naam Van Pereboom. Of ik inderdaad goed ben en de intrinsieke motivatie heb om elke dag vol passie organisaties te helpen, dat laat ik graag anderen over mij vertellen. Ik nodig u in elk geval uit om dit zelf ook te komen ervaren!

De belangrijkste voordelen voor u op een rij: 

Lees verder Roel van der Ven: adviseren en trainen met passie

Green Belt prijzen vergelijking

Lean Six Sigma is terecht hot. Dit zie je ook terug in het aantal opleiders én in de hoogte van hun prijzen. Loont het om te vergelijken?

Als u zich inschrijft voor een training, dan leert u in de eerste bijeenkomst over waarde en verspilling. Wilt u de eerste verspilling nu al voorkomen? Lees dan eerst deze blog voordat u zich überhaupt ergens voor inschrijft. Lees verder Green Belt prijzen vergelijking

De operationele definitie van ‘belegen kaas’

In al mijn trainingen, of je nu alleen de basis wilt weten van Lean Six Sigma of expert wil worden, altijd besteed ik ruim aandacht aan de term ‘operationele definitie’.

Operationele definitie van wat? zult u zich afvragen. Enige uitleg is hier dan ook op zijn plaats. Ik bedoel hier de definitie waarmee je in een Lean Six Sigma verbeterproject gaat werken om een abstract begrip, zoals o.a. doorlooptijd of kwaliteit, te vertalen naar meetbare handelingen (meer definities). Hier valt geld te verdienen kan ik u melden.  Lees verder De operationele definitie van ‘belegen kaas’

Passie vs verspilling op de werkvloer

Het Brabants Dagblad kopt vandaag in een artikel:

“Vraag werknemers vaker om visie: twee op drie werknemers voelen nauwelijks passie voor hun baan. Voor bazen ligt er een mooie taak.”

Dat een groot gedeelte van de medewerkers geen passie heeft voor zijn werk en niet die extra stap wil zetten voor de baas is al jarenlang een publiek geheim. Oorzaak en effect hiervan heeft alles te maken met een van de verspillingen binnen het Lean (Six Sigma) gedachtegoed, namelijk het onbenut laten van de aanwezige skills van de medewerkers. Lees verder Passie vs verspilling op de werkvloer